Canella

1947

Inspiration.
Det hele begyndte, da Luciano Canella næppe var ude af sine teenageår. Han kunne godt lide at hjælpe sin mor: Giovanna Canella drev en lille familieholdig restaurant, og Luciano tog sig af forsyningerne, han rejste rundt til de lokale landmænd for at finde de friskeste produkter og mest autentiske landvine.

1952

Samarbejde.
Canella vine er lyse, svag og subtilt sød.
Folk elsker dem så meget at efterspørgslen fra andre kroer, restauranter og barer i området vokser og de begynder at bestille.
Det er tid til den første Canella-vingård, hvor Luciano’s vindunderlige bobler aftappes.

1957

Rygtet spredes.
Luciano er lige så sprudlende som hans vin. Han rejser, spreder ordet, placerer sine vine i områdets bedste restauranter og får tidens berømtheder til at smage dem.

1960

Branding.
Luciano skaber et fængende design, der adskiller Canella-flasker fra andre producentr på markedet, hvilket gør dem let genkendelige.
Han integrerer det første bogstav ifamilienenavnet til en smilende tjener … Et godt valg, der ‘mærker’ sig selv i italienernes kollektive hukommelse og som tilstadighed er en del af det logo som vi ser i dag, dog i en fornyet form.

I 60’erne i Italien var tendensen mest til store, rolige røde og hvide vine med høje alkoholprocenter.
Alligevel troede Canellas på Prosecco-potentialet og forstod at udnytte denne lette, skarpe og lette vin.

1988

Luciano Canella bliver den første til at tappe den berømte venetianske cocktail, Bellini. En udfordring – at producerer peachy pink mix, så det er så uberørt, saftigt og duftende som om det er frisklavet. Canellas Bellini springer rammerne og baner sin vej til verdensomspændende succes, der fører vingården til international synlighed.

1994

Guld.
Canella Prosecco er tildelt en guldmedalje – Gran Medaglia d’Oro – på Vinitalys første vinkonkurrence. Denne store succes på Italiens førende internationale vinmesse anderkender Canellas status, som førende kvalitetsproducent

2013

Bror og søstre.
Luciano’s børn, Alessandra, Lorenzo, Nicoletta og Monica, overtager Canella og beslutter sig for at fortsætter i familiens stærke tradition.

2017

En ny generation
Familien Canella vokser, for nylig nået af Tommaso, den første repræsentant for den tredje generation.

Viser alle 3 resultater

Er du over 18? Dette websted kræver, at du er 18 år eller ældre grundet salg af alkoholdige drikkevarer. Bekræft din alder for at se indholdet, eller klik på Nej for at forlade siden.